søndag 18. desember 2011

Johannes ittens fargesirkel.





Vi fikk en oppgave som handlet om farger og kontraster. Det første vi skulle gjøre var og male Johannes ittens farge sirkel. Johannes itten var en sveitsisk fargeteoretiker. Han var lærer på en skole i Bahaus fra 1919 til 1922. Han lagde en fargesirkel som viste kontrasten mellom kalde og varme farger, og lyse og mørke farger.

vi brukte akrylmaling til dette. det var utfordring og få fargene helt likt, og det klarte jeg nokk ikke. jeg klarte ikke og se det med det første, men fargene ble ganske grumsete. de ble ikke spesielt like heller.



den andre oppgaven var at vi skulle lage et bilde ved hjelp av maskeringsteip og akrylmaling. slik ble resultatet.


 en lærer kom til meg og mente at svart ble litt for hardt, så jeg prøvde og tone det ned med litt grå farge. jeg tror vi ble fornøyde begge to. jeg ser at jeg kanskje skulle eksprimentert litt mer med forskjellige farger men slik ble det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar