søndag 18. desember 2011

Byste i leire


Dette var en oppgave jeg likte svært godt! Vi skulle lage et hode eller en byste. Jeg valgte å lage en byste. Vi brukte en sponplate med en stang i midten til og forme leira rundt. Det var viktig at vi teipet matpapir rundt stangen, slik at det blir lettere å løfte av bysten før tørking. Jeg startet med og forme leira oppover stangen, til den fikk en ganske enkel menneskelig form. Så prøvde jeg og forme ansiktet. Det første resultatet ble jeg ikke så veldig fornøyd med. Som du ser på bildet, så fikk figuren et ganske spesielt uttrykk. Jeg bestemte meg for og fjerne ansiktet og begynne på nytt.

start form 

                                            første forsøk       

jeg syns det var så vanskelig og lage øynene, så jeg bestemte meg for og ha dem lukket istedenfor. Når jeg skulle lage håret så rullet jeg bare masse pølser og la dem over hodet. Jeg klemte og gjorde mitt beste for å få håret til og se realistisk ut. Jeg ville gjøre bysten litt mer spennende, så jeg lagde en slange som jeg slynget rundt halsen hennes.


Når den var ferdig brent, så malte jeg den med akryl maling. Jeg ville prøve å få den til og se litt sminket ut, så jeg prøvde og male på øyenskygge og eyeliner. Jeg malte forskjellige fargenyanser i håret, for å få en mer realistisk effekt. Jeg ble litt inspirert av en elev som hadde brukt fjær over øynene til bysten sin. Jeg ville ikke kopiere hennes ide, så jeg brukte falske øyenvipper og ble ganske fornøyd. 

      

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar