torsdag 15. desember 2011

smykkeoppgaven

I denne oppgaven skulle vi lage smykker av sykkelslange! Jeg hadde en ganske liten tro om at dette skulle bli fint, men jeg fant ut etter hvert, at det kan bli ganske fine ting ut av mye rart. Jeg så en del fine smykker i klasserommet. Jeg hadde litt vanskelig for å starte med oppgaven, fordi jeg ikke hadde så mange ideer. Jeg ble litt inspirert av noen bilder som lærerne viste oss. Det var et smykke laget av sykkel slange og plastikk ringer, noe som fikk meg til og tenke, kanskje det går an og gjøre det samme med rektangler og kvadrater? Jeg begynte og lage en arbeidstegning for å gjøre det lettere å starte.
Jeg ble dessverre ikke så veldig fornøyd med det første smykket. Grunnen til det er at jeg brukte stålstrenger for å feste delene. Disse var veldig bøyelige og veldig lett og ødelegge. Smykketråden var en ganske elastisk tråd, noe som kjentes veldig rart og ha på seg.
Da jeg var ferdig med den første, fikk jeg en ide som jeg likte veldig godt! Jeg ville lage et halsbånd. Jeg startet med å se litt på bilder på nettet, for og se om det var noen fine jeg kunne få litt inspirasjon av. Jeg kom til og tenke på det fine sikk-sakk mønsteret på korsetter, og ville gjøre noe sånt på halskjede mitt.
Jeg startet med og klippe opp en sykkelslange, og snurre det rundt halsen min for og se hvor jeg skulle klippe. Så lagde jeg hull som jeg kunne putte tråden i. Det ble ikke akkurat et korsett mønster men det endte opp ganske bra likevel.

          

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar