søndag 18. desember 2011

Oppevaringsskrin av bokpapp


 
Vi fikk i oppgave og lage et oppbevaringsskrin til blyanter, pensler og andre ting vi skulle trenge. I denne oppgaven så skulle skrinene gjenspeile de forskjellige yrkene innenfor design og håndverk. noen eksempler på disse yrkene er blomsterdekoratør, interiør, pottemaker og barn og ungdomsarbeider. Det var en ganske grei oppgave, men jeg ble litt sliten i lengden. 

Det første jeg måtte gjøre var og skjære ut biter av bokpapp, det var veldig viktig å være nøye med målene, slik at bitene skulle passe sammen. Jeg brukte maskeringsteip til og teipe bitene sammen. Når jeg skulle dekorere esken, så kunne jeg prøve å pynte med decoupagè. Jeg valgte og ikke gjøre det, å heller male motiver på esken. Først så dekket jeg lokket og bunnen av esken med maskeringsteip, sånn at det skulle bli lettere å male på. Jeg brukte akrylmaling og malte esken svart med noen rosa blomster på.
Jeg ble egentlig ikke så fornøyd med resultatet, jeg misforsto og trodde vi hadde mye mindre tid på oppgaven, en det vi egentlig hadde. Dette førte til at jeg ble ganske raskt ferdig, og dermed ble ikke resultatet noe bra. Jeg mener at jeg kunne klart mye bedre.
bilder kommer senere!

Utstyrs liste:
Akrylmaling, tapetkniv, stållinjal og vinkellinjal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar